Odnośnie DSG w 1.4 to osobiście gdybym miał pomarudzić na coś to brakuje mi czegoś pomiędzy programem D a S.
- D to typowo emerycki program - przy umiarkowanym operowaniu pedałem gazu silnik pracuje w zakresie 1300 do 1900 obrotów
- S to już "sportowy" - przy umiarkowanym operowaniu pedałem gazu silnik pracuje w zakresie 2500 do 3500 obrotów.
Nie obraziłbym sie jeśli miałbym coś pośredniego aby skrzynia nieco szybciej redukowała biegi niż na D co pozwoliłoby na lepsze odejście ze skrzyżowań. Powiedzmy praca w zakresie 1600 do 2600 obrotów przy delikatnym operowaniem pedału gazu.
Ciekawe czy znajdą sie w przyszłości tunerzy skrzyń DSG... w końcu to tylko program w elektronice.
Odnośnie DSG-7 jeszcze jedna ciekawostka którą zaobserwowałem. Płynne ruszanie autem (zwłaszcza mocno obciążonym) i manewry na parkingu ułatwia elektronika która analizuje stopień naciśnięcia pedału hamulca i odczytuje ciśnienie z pompy ABS.
Stare skrzynie automatyczne wiedziały tylko czy nacisneliśmy pedał hamulca czy nie - odczytująć dane z wyłącznika świateł STOP pod pedałem hamulca.
W DSG czuć że w aucie już załączane jest powoli sprzęgło nawet gdy nie puściliśmy całkowicie pedału hamulca i świecą się jeszcze światła STOP. Powolne puszczenie pedału hamulca to jak puszczanie pedału sprzęgła w tradycyjnej skrzyni - działa znakomicie i nie ma mowy o jakimkolwiek zadławieniu silnika.
- D to typowo emerycki program - przy umiarkowanym operowaniu pedałem gazu silnik pracuje w zakresie 1300 do 1900 obrotów
- S to już "sportowy" - przy umiarkowanym operowaniu pedałem gazu silnik pracuje w zakresie 2500 do 3500 obrotów.
Nie obraziłbym sie jeśli miałbym coś pośredniego aby skrzynia nieco szybciej redukowała biegi niż na D co pozwoliłoby na lepsze odejście ze skrzyżowań. Powiedzmy praca w zakresie 1600 do 2600 obrotów przy delikatnym operowaniem pedału gazu.
Ciekawe czy znajdą sie w przyszłości tunerzy skrzyń DSG... w końcu to tylko program w elektronice.
Odnośnie DSG-7 jeszcze jedna ciekawostka którą zaobserwowałem. Płynne ruszanie autem (zwłaszcza mocno obciążonym) i manewry na parkingu ułatwia elektronika która analizuje stopień naciśnięcia pedału hamulca i odczytuje ciśnienie z pompy ABS.
Stare skrzynie automatyczne wiedziały tylko czy nacisneliśmy pedał hamulca czy nie - odczytująć dane z wyłącznika świateł STOP pod pedałem hamulca.
W DSG czuć że w aucie już załączane jest powoli sprzęgło nawet gdy nie puściliśmy całkowicie pedału hamulca i świecą się jeszcze światła STOP. Powolne puszczenie pedału hamulca to jak puszczanie pedału sprzęgła w tradycyjnej skrzyni - działa znakomicie i nie ma mowy o jakimkolwiek zadławieniu silnika.
Komentarz